De Moment

Projecten

< Overzicht

Gentse musea (S.M.A.K, STAM, MSK, ...)

The night is alright!


Publieksevenement

Marketing

Communicatie

Totaalconcept

Afterparty

Productie

Content

Als evenementenbureau stond DEMOMENT in voor de organisatie van Museumnacht 2016. Ook op deze tiende editie zetten de Gentse musea hun deuren van 18 tot 1 uur ’s nachts gratis open voor het grote publiek. Naast de productie van dit event zorgden we ook voor de volledige marketingcampagne én de organisatie van een afterparty.

Om de Gentenaar warm te maken voor de Museumnacht maakten (inhoud, beeld, montage) en verdeelden we een promofilmpje samen met Jan Matthys, beter bekend als Homo Turisticus. Via online- en offlineacties zetten we het event verder in de kijker. Vooruit Café was traditiegetrouw de ideale locatie voor de afterparty. Deze dj’s zorgden ervoor dat de museumgangers hun opgedane cultuursnuif konden omzetten in danspasjes; STEINR, We Are Prostitutes en Hindu Radio DJ’s.

 

Museumnacht Gent klokte af op 30.000 bezoekers en mogen we dus met een gerust hart toevoegen aan ons lijstje van geslaagde events. Ook in 2017 zal event agency DEMOMENT instaan voor de organisatie & communicatiecampagne van Museumnacht. WHOOP WHOOP!